۵ روش تغذیه  بارداری برای تقویت رشد مغز کودک

۵ روش تغذیه بارداری برای تقویت رشد مغز کودک

با وجود اینکه پیش بینی آینده دشوار است، اما یک چیز حتمی است. هوش و سرعت عمل همیشه برای فرزند شما مفید است. اگر می خواهید فرزندتان در مدرسه، دانشکده و محیط کار موفق شود، عوامل زیادی دخیل هستند، اما یک چیز وجود دارد که هر مادر می تواند کنترل کند: اینکه چه مواد غذایی در دوران بارداری باید مصرف کند. غذایی که دراین دوران می خورید تاثیر زیادی بر تقویت مغز جنین دارد. اگر نتوانید مواد مغذی مناسب را به بدن خود برسانید یا مواد ناسالم استفاده کنید، کودک شما نمی تواند قبل از سن مدرسه، ضریب هوشی خود را افزایش داده یا اصلاح کند. با خوردن این غذاهای مفید، جنین خود را تقویت کنید:

مصرف غذاهای دریایی را بالا ببرید.

تغذیه جنین، نزد دانشمندان از اهمیت زیادی برخوردار است. ما می دانیم که مغز جنین در حال رشد برای رشد بهتر، نیاز به مواد ضروری دارد. همه متخصصان تغذیه این روزها قبول دارند که خوردن ماهی یکی از بهترین کارهایی است که یک مادر می تواند انجام دهد. به این دلیل که بیشتر ماهی ها سرشار از اسید های چرب امگا 3 و امگا 6 هستند.

 رژیم غذایی سرشار از دو نوع اسید امگا باعث تحریک تولید سلولهای مغزی و جلوگیری از اضطراب می شود، که می تواند منجر به شکل گیری شخصیتی بهتر در کودکان شود.

سعی کنید تا جایی که می توانید تنوع غذایی داشته باشید.

به همه ما گفته می شود که رژیم غذایی متعادل و متنوعی داشته باشیم تا مواد مغذی مورد نیاز بدنمان تأمین شود. اما این امر خصوصا برای مادران باردار از اهمیت بیشتری برخوردار است. نه فقط به این دلیل که او به ویتامین و پروتئین ها برای تغذیه خود و فرزندش نیاز دارد. تحقیقات نشان می دهد که با خوردن غذا های متنوع، کودک در شکم مادر به مزه ها و بوهای مختلف عادت کرده و تجربه می کند. جنین در حال رشد از آنچه مادرش می خورد تبعیت می کند. یعنی هرچیزی بخورد، جنین آن را به عنوان "خوب" پردازش کرده و  احتمالاً در آینده آن را می خورد. بنابراین بهتر است به عنوان مثال سبزی بخورید تا کودک شما هم از آن خوشش بیاید. باید به مادران این تلنگر را بزنیم که نوشیدن الکل برای نوزادتان مضر است.

غذای ناسالم و هله هوله نخورید تا کودکان در برابر چاقی در امان باشند.

در دوران بارداری، وسوسه ای وجود دارد و آن هم خوردن تنقلات و غذاهای ناسالم است. بسیارخب، شما نباید هوس های طبیعی خود را پس بزنید، بدن شما به کربوهیدرات هم احتیاج دارد. اما بسیار مهم است که مادران درخوردن غذای ناسالم زیاده روی نکنند، چون این به نفع کودک نیست.

اگر در دوران بارداری بیش از حد مواد غذایی ناسالم و تنقلات مصرف کنید، تأثیر زیادی بر روی "گیرنده های اوپیوئید" در مغز فرزند شما می گذارد. این سلولها بخشی از سیستم تنظیم انرژی بدن هستند. اگر آنها به درستی عمل نكنند، كنترل چربی و قند را دشوارتر می كنند. این باعث می شود که کودکان در دوران کودکی و در آینده دچار اضافه وزن شوند.

در اوایل بارداری قرص های مکمل مناسب مصرف کنید.

مهم نیست که چقدر دقیق باشید، حتی اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشید، معمولا مواد مغذی اصلی مورد نیاز را به حدکافی کسب نمی کنید. به همین دلیل متخصصان تغذیه و بهداشت مادر توصیه می کنند که مکمل های مناسب در طول بارداری مصرف شود.

مواد مغذی اصلی شامل ید، اسید فولیک و آهن است که باید به مقدار کافی در تغذیه مادر و نوزاد وجود داشته باشند. اسید فولیک برای رشد مغز جنین از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بنابراین حتماً روزانه مصرف کنید. با این حال، متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که زنان باید این مواد مغذی را حتی بیشتر مصرف کنند، البته بهتر است که یک دوره اسید فولیک را حتی قبل از بارداری شروع کنند، تا جنین بتواند مواد مغذی مورد نیاز خود را از همان لحظه اول دریافت کند.

با رعایت توصیه های دانشمندان و رژیم غذایی مناسب و رساندن مواد مورد نیاز به جنین، می توانید قدرت مغز آنها را تقویت کرده و بهترین شروع ممکن در زندگی را برای آنها رقم بزنیم.

منبع:

childdevelopmentinfo.com

اولین نفری باشید که درباره این مطلب نظر می‌دهید.

گذاشتن نظر

از آخرین رویدادها مطلع شوید.